BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, February 12, 2014

AZAM DI AMBANG TAHUN BARU....

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

كل عام وانتم بخير

Salam tahun baru..... "Hello 2014... sayonara 2013"

Pada tahun baru ini, kami mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua pembaca blog Kelab Bimbingan dan Kerjaya SAMTTAJ. Kita buka halaman baru dan tutup segala halaman lama. Sudah tiba masanya kita mula menggapai azam baru pada tahun baru ini.

AZAM TAHUN BARU

Pada awal tahun, kita digalakkan untuk mula menanam azam baru. Apakah azam baru kawan - kawan???
Adakah azam pada tahun baru ini anda seperti berikut:

"Aku nak mula exercise.... nak turunkan berat badan!!!"
" Tahun ni aku SPM!!!! Struggle lebih - lebih siket!!!"
" Tahun ni.... aku nak start simpan duit... nak kumpul buat duit hantaran."
" Mula tahun baru ni... aku nak kurangkan tengok TV.... HAHAHA!!!"

Baiklah kawan - kawan sekalian.
 Orang selalu kata, azam ini membantu kita menguatkan keyakinan kita terhadap sesuatu perkara. Pelbagai aspek.... contohnya dari segi penampilan, pendidikan, hiburan dan sebagainya. Di sini, kami ingin menasihati kepada anda semua.... memang tidak salah untuk kita mulakan tahun baru anda dengan azam - azam seperti yang sudah diterterakan sebentar tadi. Tetapi, untuk kita menanam azam kita, kita perlu dahulukan apa yang perlu didahulukan. Misalnya, untuk pelajar - pelajar yang akan mengambil Sijil Pendidikan Malaysia (SPM) pada tahun ini, pendidikan perlu diafdhalkan terlebih dahulu. Bukan apa, kita sering tidak mahu mengulangi sejarah yang silam. Baik berfikir... sebelum anda bertindak. 

Tidak susah untuk kita mencapai azam kita,
Pasti anda semua teringatkan kisah pada zaman di persekolahan rendah terutamanya pada darjah enam dimana kita akan mengambil UPSR. Hahaha.... cikgu akan menyuruh kita menampal azam kita di bucu meja.
Kadang - kala kita tidak menjangka bahawa tips sebegitu rupa tidak akan berkesan namun tips sebegini sering acap kali digunakan oleh mana - mana pelajar cemerlang di Malaysia. Sebagai contoh, Nik Nur Madihah, pelajar cemerlang SPM pada suatu waktu dahulu. 

Baiklah, sampai disini sahaja perkongsian kami. Moga ukhwah antara kita akan terus terjalin. Insya Allah.

0 comments: